Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Polskie firmy oferują w kanale B2B?

Prasóweczki

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B? Sprzedaż towarów oraz usług w kanale B2B różni się od sprzedaży do odbiorcę indywidualnego. Przed firmami, które sprzedają towary partnerom biznesowym, są zupełnie inne wyzwania. Związane są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak naprawdę wygląda sprzedaż w przemyśle B2B.
To główne pytanie tego gatunku w Polsce

Jak potrafimy przeczytać w raporcie, tego gatunku pytanie nie było do ostatniej pory budowane w naszym kraju. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności przystosowania się do niedawnego środowiska sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C podejmuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Mają coraz trochę czasu na zebrania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do własnych zakupów.
Chcą osiągnąć lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Zwracają na wygodę.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu elektronicznego i media społecznościowe stoją się ważnymi elementami w toku tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią informować o sobie, swojej powinności także bliskiej przygód – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej nazwy na swojej właściwości internetowej. W tymże samym czasie dużo rzadziej umożliwiają one na bliskich stronach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi albo produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak kreatory, kalkulatory lub konfigurator).

Jak robi rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na zbycie B2B twierdzi, że ich firma dostarcza swoje artykuły albo usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) ma się handlem elektronicznym od ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) działa w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a tylko 1% ankietowanych sprzedaje towary albo usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to stwierdzimy, że firmy szukają dużo opcji na to, by sprzedawać swoje produkty odbiorcom. Zobaczmy, gdy to robi. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na której można szukać lub kupić produkty, lub usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm umieszcza na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% wchodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje materiały w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że jeszcze są firmy, jakie nie są własnych stron firmowych. Według pytania stanowi ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest wczesnym okresem lejka sprzedażowego, toż ona osiągnie na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo dobre zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich oglądają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona widoczna w wielu językach, oceny firmy, chatbot i znacznie różnych. Najlepiej pokazuje to poniższy wykres.

Jak Własne firmy oferują w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do pokazywania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców używa do sprzedaży aplikacji specjalnie do tego przygotowanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie zastosowano na ich właściwościach www.
Co jeszcze zlokalizujemy w raporcie?

Cały raport to przynajmniej 111 stron dużej zgodzie spośród działu B2B i różnic, jakie zachodzą w sprzedaży, gdy korzystamy spośród ostatniego kanału. Możemy wyszukać w nim także dane na problem przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są też zagadnienia pokazujące, jak pracuje marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na okresie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie kupi na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba wyłożyć na nią wielkie liczby pieniędzy i przeznaczyć dużo czasu.

Więc nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży produktów w szerokich miarach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie potrafią doprowadzić, do blokady sprzedaży. Mowa na dowód o dostawach kurierskich. Jeśli posiadamy jednie z samej firmy logistycznej, więc potrafimy trafić na rzecz, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd te warto liczyć w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają możliwość wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zabezpiecza ciągłość trwania procesów logistycznych. Gdy chcesz zobaczyć, gdy zatem idzie zamów kuriera bezpośrednio od brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments